Page 2 of 5 FirstFirst ... 2 ... LastLast
Results 11 to 20 of 46

Thread: Bebe - nhbp boosted ep3

  1. #11
    Super Moderator
    Spaz's Avatar
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1,687
    Feedback Score
    0
    man that turbo kit is crammed in there!
    Available now are SPAZ APPROVED decals!!! Available in multiple colors!


    Need parts?! Check out our eShop and let me know! We can help you out!
    http://boostedk20.com/eshop/

  2. #12
    Boostaholic
    monjarassi's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Houston TX
    Posts
    2,665
    Feedback Score
    2 (100%)
    dat turbo filter
    Using promo code "SPOOLBUS" @ checkout when shopping in the eshop will save you money!!

  3. #13
    Newbie skthompson16's Avatar
    Join Date
    Mar 2014
    Posts
    23
    Feedback Score
    0
    Quote Originally Posted by Spaz View Post
    man that turbo kit is crammed in there!
    Yess it is!! had to put the manifold and turbo in as one whole piece

    Quote Originally Posted by PetefromtheStreets View Post
    Nice!

    s4 IG-petefromthestreets
    Cage plus radio member #1
    Thank you sir!

    Quote Originally Posted by monjarassi View Post
    dat turbo filter
    Yeah its massive, it was my 3" blox vstack, i now have a 2.5 vstack but its still massive, once i get an intake on it, ill be good

  4. #14
    Newbie skthompson16's Avatar
    Join Date
    Mar 2014
    Posts
    23
    Feedback Score
    0
    Alright!!!

    So I got the car all finished so hereís update of how it went down!

    Well I pulled everything apart (PITA ball joints)


    Then I took the knuckles and lcaís to the guys at 757 Automotive Specialists. Guys do great work; the best part is their customer service. Theyíre a small shop but they let you know exactly what is going on with your parts. Good people. On to the new parts!

    LCAs


    Blox Spherical Bearings


    Energy Suspension Bushings


    Knuckles
    ARP Extended Studs


    Buddy Club Extended Ball Joints
    New Wheel Bearings


    I decided to switch out my koni shocks because they were blown beyond belief
    Pulled everything apart, good thing about the koni cartridges is you donít have to take the tie rod ends loose


    New shock and sleeve cleaned and installed


    All reassembled!!!!
    Drivers


    Passenger


    Iím also running Gorilla Lugs Open ended lugs!!

    Hope everyone likes!!! :thumbsup:

  5. #15
    Boostaholic
    monjarassi's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Houston TX
    Posts
    2,665
    Feedback Score
    2 (100%)
    good stuff, been there done that, i know dat feel
    Using promo code "SPOOLBUS" @ checkout when shopping in the eshop will save you money!!

  6. #16
    Newbie skthompson16's Avatar
    Join Date
    Mar 2014
    Posts
    23
    Feedback Score
    0
    Quote Originally Posted by monjarassi View Post
    good stuff, been there done that, i know dat feel
    hahaha yeah its good to have her back on the road, she rides alot stiffer. Gameplan is to replace the rear motor mount, shes doing alot of moving in between shifts

  7. #17
    Newbie skthompson16's Avatar
    Join Date
    Mar 2014
    Posts
    23
    Feedback Score
    0
    Sooooooooo, I jacked her up again today and made sure all the bolts were nice and tight. Also I re-greased my lca bushing.
    There was a little clearance issue between the ball joint and the brake dust shield so I took some shears to the cover and cut off a small piece for clearance.
    Last, I balanced out the rear coilovers so the car is sitting pretty for now.
    I didnít take a whole bunch of pics on this one lol, but if anyone has a question, ask away and Iíll answer it
    Heres a pic of my lugs on my arp ext studs:


    Pic of me cruising up to Walmart (returning the wipers for my 2010 civic sedan )


    I got bored at work because im working 3rd shift (11pm to 7am)
    But all sanity was not lost, I managed to throw together a schematic of my battery relocation and fuel return setup (idk when its gonna happen), I decide im gonna use a BRAILLE B3121 battery!
    LMK what you think!

  8. #18
    Boostaholic
    monjarassi's Avatar
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Houston TX
    Posts
    2,665
    Feedback Score
    2 (100%)
    shouldnt be long for ryan to chime in
    Using promo code "SPOOLBUS" @ checkout when shopping in the eshop will save you money!!

  9. #19
    Newbie skthompson16's Avatar
    Join Date
    Mar 2014
    Posts
    23
    Feedback Score
    0
    Quote Originally Posted by monjarassi View Post
    shouldnt be long for ryan to chime in
    Whos ryan??

    Btw I crossed out the engine to ground line because it didnt make any sense lol

  10. #20
    Super Moderator
    Spaz's Avatar
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1,687
    Feedback Score
    0
    that's gonna ride real nice with all the new suspension everything.
    Available now are SPAZ APPROVED decals!!! Available in multiple colors!


    Need parts?! Check out our eShop and let me know! We can help you out!
    http://boostedk20.com/eshop/

Page 2 of 5 FirstFirst ... 2 ... LastLast

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •